Relationer #3

 
 
Bilder: Facebook
 
Hur hittar man äkta kärlek? Hur vet man vem som är den rätta? Hur vet man att förhållandet kommer att vara?
Det är några frågor jag vill skriva om idag. Och som ni ser på bilderna över så kan ni nog räkna ut hur jag har tänkt. Eftersom jag tror på Gud så tar jag upp detta om relationer ur ett kristet perspektiv. Statestiken visar faktiskt att skillsmässorna i USA bland kristna inte är så mycket färre än vad det är bland icke kristna. 
Det säger ganska mycket att även om någon säger sig vara kristen så kan man inte döma efter vad dom gör. Alla är vi bara människor och den riktiga mallen att titta efter är Jesus och endast honom.
Bara genom hans nåd och att man själv väljer att tillhöra honom varje dag kan man klara av att älska sina medmänniskor med allt det innebär.
 
Men steg 1. för att ha en bra relation vad jag tror, är att söka efter och lära känna Gud. Eftersom Gud är 100% kärlek och allt gott kommer från honom är det logiskt att man kommer över i steg 2: att kunna älska varandra ännu mer med hjälp från honom. Att man kan släppa sitt ego och tänka på sin parter först innan man tänker på sig själv. Steg 3. är att hålla kontakten med Gud varje dag. För det är bara så man kan hålla en stadig kurs mot ett bra mål. Och då kan man vara säker på att relationen kommer att vara och hålla. För förälskelse är en känsla som kommer och går. Att älska någon över längre tid är ett val man måste ta och något man måste kämpa för. Livet går upp och ned. Man måste vara medveten om att det blir tuffa tider och att livet inte bara är en dans på rosor.
 
Hur vet man då vem som är den rätta? Jag tror man kan veta det. Men jag tror det är mycket lättare att veta det om man frågar Gud och ber om saken. Det viktigaste är i alla fall att man har samma värderingar i livet och har samma mål. Det blir svårt om man tror olika saker och har olika mål. Då kan man inte vara ett lika bra team och det kommer bara att bli kaos!
Bibeln säger såhär:
 
"Älsklighet kan bedra, skönhet förgår,
för sin gudsfruktan skall en hustru prisas."
Ords. 31:30
 
- Kram Gabbi
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0