Ovillkorlig kärlek!

Bild: Google
 
Det värsta som finns är att prata med någon om Gud som sen säger att dom inte vill höra om honom! Och ja dom respekterar min för att jag är troende men SLUTA PREDIKA FÖR MIG!!! Jag har verkligen funnit rätta meningen med att vända andra kinden till. När folk säger så till mig så känns dem som att dom hugger mig med en kniv. Så mycket betyder Gud för mig. Men sen kan man ju inte annat än att svara snäll och säga förlåt och förstår hur du känner och att det inte var meningen att predika. 
 
Men hallå! Jag TROR ju att Gud faktiskt kan hjälpa mig och andra i situationer i livet och jag menar ju faktiskt bara folks bästa när jag nämner honom. I den sammanhangen jag pratar om så tog jag endast exempel utiffrån mitt eget liv. Och det är tydligen att predrika. Men hursomhelst, varför predikar folk? Jo för att dom vil hjälpa andra till att se saker utifrån et annat perspektiv. Det handlar om att hjälpa folk i nöd, hjälpa folk i huvudsak. Jag säger inte saker för att vara elak. Jag säger bara det här funkar för mig så kanske det kan funka för dig också? Det skadar ju inte att prova.
 
Men när jag tänker på hur sårad jag blir när folk inte är intresserade så kan jag bara föreställa mig Jesus hur han måste ha kännt det. Han lämnar sin trygga himel och kommer ned till oss otacksamma människor och ger ALLT för oss! Han tillåter sig själv att bli hånad, piskad och hängd på ett kors. Innan det går han runt och hjälper folk, talar till folk och helar sjuka och sätter besatta människor fri. Han kom hit för att tjäna oss och för att hjälpa oss. Även om han visste att många skulle hata honom, håna honom och inte vilja ha NÅGOT MED HONOM ATT GÖRA!! Så valde han fortfarande att gå igjenom allt som han gjorde för att ge alla en chans! Även dom som hatar honom till att få ett bättre liv nu och ett evigt liv sen. Tänk efter vem skulle vilja göra nåt sånt? Min första ofullkomliga tanke är fy vilka elaka och dumma människor, låt dom bara dö för evigt och få vad dom förtjänar! Kan man va mer otacksam!! Här kommer GUD ned! GUD!!!! Som har skapat oss och gett oss liv, sen tackar dom honom genom att håna honom, spotta på honom, piska honnom och döda honom på det mest grymmaste sätt! Men vad säger han till sitt försvar? INGET! Han låter det ske för att han är fullkomlig kärlek! Han väljer att överse allt hån för att han ÄR kärlek i renaste form. Ovillkårlig kärlek!
 
Är det konstigt att jag älskar honom och vill prata om honom?
 
- Kram gabbi!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0