Tacksamhet!

 
 
 
Jag såg denna videon av en slump på Facebook och jag är inte den som brukar gråta av videoklipp, men när jag såg denna videon som är från verkligheten kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Jag bara grät och grät av chock och av tacksamhet att alla dessa människor fick överleva detta! Jag antar att många i detta planet bad till Gud för sina liv och Gud hörde deras bön! Gud hör bön! 
 
Tac­ka Her­ren med sång, lov­sjung vår Gud till ly­ra, han som täcker him­len med moln, som skänker regn åt jor­den och låter gräset gro på ber­gen, han som ger föda åt dju­ren, åt kor­pens skri­kan­de ung­ar.
Han gläder sig in­te åt stridshästars kraft och sol­da­ter­nas snab­ba steg. Nej, Her­ren äls­kar de gud­fruk­ti­ga, dem som hop­pas på hans nåd. psalm 147.
 
Gud är så otroligt god! Han är verklig och han längtar efter att hjälpa oss. Ibland kan det kännas som att han är långt borta och att inte hör oss när vi ber. Men han är den som håller ihop jorden och universet. Hans skapande kraft är lika verklig idag som när han skapade jorden och lät solens ljus stråla. Hans helande kraft är lika verklig idag som när han gick omkring på jorden och botade människor från deras sjukdommar och plågor och läkte deras krossade hjärtan. Tack Gud alla folk! All ära till vår skapare som lever och som älskar oss!
 
- Kram Gabbi!
 
 


Kommentarer
Stefan

Och de som bett men ändå dött i flygkrasch? Är det ett bevis på att Gud inte finns?

Jag tänker bara logiskt...

Svar: Altså vi lever uppenbarligen inte i en perfekt värld. Jag tror att världen var perfekt i början. Gud ville inte att vi skulle dö överhuvudtaget eller uppleva våld, smärta, katastrofer osv. Men människan ville inte lyssna på Gud valde att gå sin egen väg - och resultatet av att människan valde bort Gud ser vi idag, i och med att världen är lågt från perfekt. Människor har fått fri vilja till att välja mellan gott och ont och om hon väljer ont så kan inte Gud göra något åt det eftersom det vore det samma som att säga: "ja du får fri vilja - men bara om du gör som jag vill". Det funkar inte så. Så det är därför man måste be - för Gud tvingar sig inte på. Och att det händer katastrofer och att flyg raschar är bara ett resultat av denna operfekta värld. Visserligen kan jag inte förklara varför vissa får leva och vissa dör .

Jag känner flera som har dött för tidigt. Men jag tror inte att det är en så stor katastrof att dö i detta livet om man vet att man får ett bättre liv sen. Ibland är döden mindre smärtsam.

Men tillbaka till historen - Människan valde bort Gud och förtjänade döden. men Gud gav inte upp för det - han vill fortranande att vi skal få uppleva den perfekta världen där ingen måste dö eller lida - och det var just därför han skickade sin son Jesus för att dö istället för oss. Och att vi dör i detta livet vet vi ju - men vi har hoppet om att leva evigt i det nästa. Och är det inte bättre att ha ett hopp om att leva ett perfekt liv i nästa liv än att allt bara tar slut när man dör? Döm själv. Men när det gäller Gud så svarar han på bön - inte alltid som vi vill men jag tror han har en plan för allt han gör. Denna gången var det uppenbart att de som satt i det planet hade änglavakt - kanske för att många inte hade bestämt sig än för att följa Jesus och få ett evigt liv. Det är omöjligt att säga. Vi vet att detta livet är kort därför har man ingen tid att förlora. Om du känner dig manad till att acceptera Jesus i ditt hjärta idag så vänta inte!
Det osynliga

2013-11-28 @ 16:35:23
Stefan

Jaha, gäsp, men du svarade inte på frågan. I inlägget skriver du
"Jag antar att många i detta planet bad till Gud för sina liv och Gud hörde deras bön! Gud hör bön!"

När jag sedan frågar dig varför gud inte hjälper de som ber, men ändå råkar dö (tex många av de som satt i planen 11 september), så skriver du nåt osammanhängande om "fri vilja".

Ni religiösa personer är ologiska och följer alltid principen
"Gud hör bön, be! Men om det skiter sig, skyll på den fria viljan"

Jag antar att ni låst fast er i dessa tankebanor, mest troligen för att ni växt upp med det. När man påpekar att ni har fel i sak får man ofta långa osammanhängande, svävande svar tillbaka. Men det hjälper ju ingen.

Svar: Kolla på nästa blogg inlägg så tar jag upp lite om det temat!
Det osynliga

2014-01-29 @ 11:38:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0