Ringar i vatten

 
Bilder: Google
 
Det känns som att det var år och dagar sedan jag skrev på min kära blogg senast (nästan sant). Men på senaste har jag tänkt att det inte vore så dumt att fortsätta bloggandet. Det är nemligen så att små droppar, ger stora ringar på vattnet! Och det är just vad som har hänt med min blogg. Bara för att jag började trycka på några taster för några år sedan, och posta några bilder, så sitter jag nu i redaktionsrådet i Norges adventist magasin Advent Ungdom (AU). https://www.adventungdom.no/
 
Hur kunde jag veta at det lilla jag gjorde, skulle få stora konsekvenser? 
Just så kan det vara med många grejer i livet. Saker som verkar små och obetydliga till en början kan leda till stora saker som man knappt vågar drömma om. Därför är det viktigt att vara trogen i det lilla, för då vill också Gud sätta oss över större, som det står i Matteus 25 :23 (liknelsen med talenterna) "Hans herre sade: ’Bra, du är en god och trogen tjänare. Du har varit trogen i det lilla, jag skall anförtro dig mycket. Gå in till glädjen hos din herre."
 
xoxo
- Gabbi
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0