Vad ska man säga om Northug?

 
Bilder: Google
 
Det har varit mycket snack om idrottstjärnan Petter Northug i media och ganska mycket negativt på senaste sedan han kört bil onykter och kraschade! Och många tycker som förut har tyckt om honom gör inte det längre. Jag tycker det är så synd och irriterande att bara för att man är känd ska få tusen gånger mer skit än om han var en vanlig människa. Och att folk dömmer honom för denna ena grejen! Ja, visst var det dumt att köra onykter! Mycket dumt! Någon kunde dött eller bli allvarligt skadad! Men om Petter själv hadde dött! Vad hade dom skrivit i media då??? Jag skulle gissa något liknande som som dom skrev om Michael Jackson när han dog "The King is dead". Även om han troligtvis dog av överdos av nåt slag. Jag vill bara poängtera det och vidare säga att jag tycker otroligt synd om honom och känner starkt medlidande. Jag om någon vet hur det kan va att ta dumma val i livet. Och jag vet att konsekvenserna inte är roliga. Och med handen på hjärtat vem kan ärligt säga att dom är utan skuld? Vem kan kasta första stenen? 
Jag vet att jag har gjort mycket dumt som säkert kunde ha blivit mycket värre än vad det blev. Men som tur är tror jag på att Gud alltid har varit med mig och hjälpt mig även när jag gjort saker som inte varit bra. För sådan är ovillkorlig kärlek! Kärlek som inte dör oavsett vilka brott du begår! En sådan Gud är jag glad för att jag tror på och jag kan bara säga om honom som David i psaltaren 32 och vers 7:
 
"Du är min fristad,
du bevarar mig för nöden,
du låter jubel över räddningen ljuda omkring mig."
 
/Gabbi
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0