Ny början!

Bild: Facebook
 
Jag skrev i förra inlägget att mitt mål var att sluta med alkohol och tobak innan jag fyller 21 nu i sommar. Jag måste vara ärlig med er och säga att jag inte riktigt hade bestämt mig för att sluta på grund av dom gångerna när det faktiskt är roligt och allt går bra. Alkohol är en drog. Det är inte lätt att sluta - och det är en social börda som alla bär - och ingen tycker sig överleva utan. Hursomhelst så vet Gud precis vad jag skrev i förra inlägget - och han är inte långt undan...
 
..För på Valborg fick jag verkligen igen uppleva hur alkoholen i verkligheten inte är annat än djävulens piss - som dom visa beskriver det som. Jag lovar det var ungefär värsta natten i mitt liv - inte egentligen för att det hände så jättemkt hemskt med MIG - men jag fick på et mystiskt sätt en helt annan bild än vad jag brukar att få. Allt kändes så otroligt jobbigt. Jag fick ungefär panikångest och trodde att mitt liv var över och jag ville bara dö. Och där och då tänkte jag - Aldrig mer! Nu har jag fått nog på riktigt! Det kändes som om Gud lät mig ha extra jobbigt för att jag verkligen skulle innse varför jag ska sluta och att jag måste sluta! Jag vill inte bli alkoholist, eller förstöra mitt liv, mina realationer, min kropp, min hälsa , min hjärna och allt det som alkoholen med glädje förstör!
 
Jag måste erkänna för er att alkoholen har varit mitt största problem, större än drogerna som jag höll på med förut. Inte för att jag varit som en misbrukare och hållit på varje dag - men för att den har förstörst så mycket i mitt liv - inte alltid - men dom där få gångerna när det inte går bra - kan förstöra otroligt mycket. Så till er som tycker ni klarar det och att ni har koll - It's all in your head! För det kommer en dag när du inte har koll längre - och då kan du vara på randen att förstöra ditt liv! Jag är i alla fall DONE, DONE, DONE! Jag är helt färdig med alkohol nu. Nu är det ett nytt liv, en ny början - Gud gör allt nytt och perfekt!
 
Tack till honom, tack till er som stödjer mig och tack till min familj! ♥
 
- Kram gabbi


Kommentarer
David

Tusen takk for at du delte det! Modig gjort. Vi alle har våre 'addictions', enten det er alkohol, penger, klær, sex, TV, oppmerksomhet... Gud vil bare frigjøre oss fra alt det som begrenser oss og ødelegger oss, og noen ganger lar Han oss få oppleve hva avhengigheten vår vil føre til slik at vi faktisk kan se det i sitt sanne lys og bli frigjort fra det. "Får da Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri." (Joh 8,36)

God bless, Gabbi! :)

2013-05-04 @ 21:14:14
URL: http://www.davidkendel.blogg.no


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0