Det viktigaste!

Bild: Facebook.
 
Jag sitter här och hör vårregnet trumma på fönsterutan. Det är rätt härligt när det rägnar sådär och det ändå är varmt i luften. Det får mig att tänka på Herrens godhet mot alla levande varelser och mot alla som söker sig till honom. Han är som et friskt vårregn som ger liv och växt! I min blogg har jag som ni har märkt verkligen försökt förmedla att Gud är god och inte ond. Att han är kärlek. 
 
Men det hjälper inte att bara acceptera att han är god eller fakta om honom, om man inte verkligen accepterar honom i sitt hjärta. Varje dag. När man närmar sig Gud så kanske man i början känner ett obehag av att man inte är perfekt. I Guds närhet inser vi att vi nemligen är svaga och syndiga människor. Men det bästa med Jesus är att vi kan komma till honom precis som vi är. Med all skit vi har i bagaget! Han säger: "Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, så skall jag ge er vila." Han står med öppna armar och väntar på oss! Han önskar verkligen att ta av oss alla skuldkänslor och täcka oss i sina rena och vita kläder, så vi kan få frid. Hans kärlek drar människor till sig. Men han tvingar ingen. Och står du emot hans milda röst så kommer du förlora alla välsignerser och bra saker han så gärna vill ge oss. "Om ni hör hans röst idag, förharda inte era hjärtan."
 
"Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig." Att han vill äta med oss, betyder att han vill ge oss andlig mat så blir starka i tron och får leva. Han står och bankar vid ditt hjärtas dörr. Vänta inte med att släppa in honom i ditt liv. Du kommer inte ångra. Ditt liv kan bara bli bättre och lyckligare. Han kanske som en kärleksfull far som manar dig att släppa saker som du kanske är van med. Men som inte är bra för dig. Det kan vara allt från alkohol till dålig attityd. Men han kommer inte be dig ge upp något som är till ditt bästa och som kommer göra dig lycklig. Så varför vänta? Detta livet är kort och jobbigt! Vad vill du ska hända sen? Vill du verkligen att det ska vara allt och sen bara slut för evigt? Vänta inte, för du vet aldrig när det kan vara försent!
 
 
Ps: Om du vill veta mer och få mer hjälp så kan jag starkt rekommendera att du beställer hem den boken jag skriver om i förra inlägget. Den är verkligen sjukt bra, kort och lätt att förstå. Jag håller själv på att läsa den nu. ;)
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0