Att känna sig ledsen

Bild: Facebook.
 
Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag nu men det är för att jag har flyttat och har haft mycket att göra med flytten. Jag bor nu i Norge men tänker fortsätta blogga här så gott det går. 
Jag valde den bilden eftersom det jag kände mig lite så ikväll. 
Det har varit en strålande dag egentligen men har kommit underfund med mycket i mitt liv som jag inte riktigt har fått svar på innan. Jobbiga grejer som man har förträngt som kommer upp igen och som man äntligen får prata ut om. Jag tror inte jag är ensam om att ha något jobbigt förflutet.
 
Och när jag kände det som värst så kände jag bara för att kasta mig in i Jesus kärleksfulla armar för att få tröst. Det är det som är det fina med honom. Han vet hur vi har det. Vi behöver inte vara ensama med honom. Han vill trösta och hjälpa oss. Han älskar oss så mycket och vill inte att vi ska vara ledsna. Och att prata med någon medmänniska om problemen är också väldigt bra. Man lättar på sina bekymmer och sina bördor. Alt bli lättare då. Även att skriva om Gud här på bloggen får mig också att må bättre.
 
Jag har verkligen kommit underfund med att detta att jag inte kan göra något i mig själv för att bli bättre. Ingen kan det. För en 100% ren, helig och kärleksfull Gud spelar det inte roll med vad vi gör för gott. Vi bli inte bättre och vi kommer inte till himlen för det. Det är ändast på grund av Jesus nåd och gåva att vi kan komma till honom och bli frälsta. Och genom att lära känna honom få den kraften och kärleken till att vilja göra gott mot andra.
Det är just därför jag behöver honom så mycket. Och att det är så viktigt att jag får "påfyll" av honom varje dag. Annars är det som att gå tom för energi. Man orkar inte mer. Man måste uppretthålla kontakten med honom. För utan Jesus är jag ingenting - men i honom är jag allt!
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0