Änglavakt

Bild: Facebook
 
Jag undrade vad jag skulle skriva om idag och bläddrade igenom mina bilder och hittade denna. Jag tycker att den är så mäktig och att den talar lite för sig själv. 
 
Och av mina erfarenheter och av andras så vet jag att man kan ta Gud på ordet. Jag har flera gånger upplevt Guds beskydd och hjälp. Jag skulle inte vara i livet idag om det inte vore för honom. Denna världen är ond och hämsk - just därför är det viktigt att be om änglavakt och beskydd varje dag. Utan guds beskydd är man helt utblottad för faror.
 
"Jag sökte mig till Herren och han svarade mig,
han befriade mig från all fruktan.
Se mot honom och stråla av glädje,
sänk inte blicken i skam.
 
Jag eländige ropade, Herren hörde,
han räddade mig ur all min nöd.
Herrens ängel håller vakt
kring hans trogna och räddar dem.
 
Se och smaka Herrens godhet,
lycklig den som flyr till honom!
 
Frukta Herren, ni hans heliga,
de som fruktar honom lider ingen brist.
Lejon kan lida nöd och hungra,
de som sökt sig till Herren saknar ingenting."
(Psaltaren 34:5-11)
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0