Vad tror du på?

Måleri: "Älvornas dans" av Gabriella
 
Det finns så många filmer och böcker om mystik och övernaturliga ting. Myter om älvor och troll och saker som vetenskapligt inte finns. Det är mycket svårt att forska på något som är osynligt för det mänskliga ögat. Och därför är det för många lättare att säga att man inte tror på något eftersom det inte är vetenskapligt bevisat.
 
Det jag tror på (Gud) kan jag heller inte se eller forska på i ett labratorium. Men på något sätt så kan jag ändå veta att han finns eftersom jag kan erfara och uppleva hans hjälp och kraft i mitt eget liv.
 
I Bibeln (en mycket gammal bok som jag tror är inspirerad av gud) skriver en författare såhär: 
"Vem är som Herren, vår Gud, han som tronar så högt, han som ser så djupt ner - vem i himlen, vem på jorden?" Enligt författaren så är gud allsmäktig - han ser allt som händer och ingen är som honom.
 
Jag tror på gud eftersom han är verklig för mig, även om jag inte kan se honom. Men jag kan prata till honom som jag pratar med vem som helst och jag vet att han hör. Men jag har märkt att det oftast är lättare att be till gud när man har problem och man behöver hjälp. Men gud vill hjälpa oss för han vet att vi är svaga och hjälplösa människor. Samma författare i bibeln skriver också såhär. "Herre, hör min bön, låt mitt rop nå fram till dig. Dölj inte ditt ansikte för mig när jag är i nöd. Lyssna till mig. skynda att svara när jag ropar.."
Det är okej att skrika ut precis vad man känner! Det är okej att vara rädd och hjälplös! 
Men för mig känns det bäst att säga vad jag känner till gud och be honom om hjälp. För då kan jag vara värkligt trygg.
 
"Han skall befalla sina änglar att skydda dig, vart du än går"
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0