Tänk om det är sant?

Måleri: av Gabriella
 
Där jag kommer ifrån är det ofta väldigt mörkt och kallt på vintrarna. Och det är inte sällan man har sett en obeskrivligt vacker stjärnhimmel och även flammande grönt ljus som dansar över himlen. Alltså norrsken. Jag har alltid tyckt att det är nästan magiskt att stå ute i nattkylan, bland kristallerad vit snö som glittrar som diamanter i månskenet, och bara stirra ut i universum. Det tar nästan andan ur en. Och när man står där så börjar tankarna flyga omkring... Vart kom allt ifrån? Vad finns där ute? Är vi människor dom enda levande varelserna? Det finns ju så många biljarder av andra galaxer, stjärnor och planeter...
 
Jag tror verkligen att jag inte är den enda som tänkt dessa tankar. För mig verkar det vara som om vi är programmerade till att vilja veta mer, lära mer och uppleva mer! Det är spännande att ta reda på nya saker. Och jag tror även att vi någonstans mellan stressiga vardagar, sorg, glädje och förundran längtar efter något mer. Något som kan göra oss riktigt tillfredställda.
 
I den gamla boken (Bibeln) skriver en författare såhär: "Som en hjort längtar till bäckens vatten, så längtar jag till dig, o Gud. Jag törstar efter Gud, efter den levande Guden. När får jag komma, när får jag träda fram inför Gud?"
 
- Kram Gabbi
 


Kommentarer
Julia

Det er sant og om vi alle tenkte over det så hadde vi skjønt at det er en lengsel i oss som ikke blir tilfredstilt av det vi ser.. i Bibelen står det også.. "You will seek Me, and find Me, when you search for Me with all you heart." Alle sier i disse dager at vi må være åpne for å lære nye ting å se ting fra en annen perspektiv men er vi villig til å se Gud og Bibelen fra en annen perspektiv? Er vi åpne og villig å søke med hele hjertet?

2013-03-03 @ 16:20:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0