Ta hand om dig <3

Bilder: Google
 
Jag har ofta svårt för att diciplinera mig själv till att träna o tänka hälsosamt och jag tror inte jag är direkt ensam om det. Att inte va hälsosam är en ända stor ond cirkel som leder till en sak - depression! Jag menar titta på tjejen på bilden, ser hon deppad ut? Nej, tvärt om ser hon superglad ut! Så vad har detta med gud att göra?
 
Om gud är kärlek så vill han mig allt väl och eftersom JAG mår bra av att träna o tänka på min hälsa så är det precis det gud vill att jag ska göra. Jag menar han har ju skapat oss så att vi är superbra att till exempel springa! Det är ju bara att titta på dig själv - benen är oftast längre än själva kroppen. Plus att träning och sund mat förebygger alla slags sjukdomar eftersom det stärker immunförsvaret.
 
Och den onda cirkeln jag pratar om är precis vad den heter - ond! Man fastnar i ett stadie där dåliga vanor får övertaget och man blir mer och mer deprimerad och tänker negativt om sig själv. Men "trust me" gud kan bryta sådana vanor åt dig. Jag bad senast igår att jag skulle börja träna och idag tog jag tag i mig själv o körde styrketräning och lagade även sund mat! Maten har också mycket att säga och är ungefär hälften av en god hälsa.
 
"Han förde mig ut i frihet, han räddade mig, ty han älskar mig."
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0