Rädda mig!

Bild: Facebook
 
Jag såg denna bilden på Facebook och tyckte den var rolig. Men även så relevant. Anledningen varför jag tror på just kristendommen enligt bibeln og inte någon annan religion är för att denna är den enda religionen som verkligen ger mening för mig. Och det är den enda religionen där man inte själv kan göra något för att bli frälst - utan det är en gåva som man kan välja att ta emot eller välja bort.
 
Jag skulle aldrig kunna tro på något som för mig inte är logiskt. Jag menar, alla gör fel! Det är ingen som är perfekt. Och att tro på en religion där man kan frälsa sig själv kommer bara leda till ett liv i ångest och oro! Att tro att jag kan göra det ena eller andra som leder till min egen räddning är något mycket förödande att akseptera. Man kommer aldrig bli nöjd eftersom man aldrig kommer lyckas att bli perfekt. Man kommer leva ett liv i skuld och bitterhet.
 
I den gamla boken står det såhär: "Ty av nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. Det beror inte på gärningar, ingen skall kunna berömma sig. Vi är hans verk, skapade genom Kristus Jesus till att göra de goda gärningar som Gud från början har bestämt oss till."
 
- Kram Gabbi
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0