Operfekt!

'
Bild: Facebook.
 
Tro nu verkligen inte att jag är perfekt. Jag är så långt från perfekt som man kan vara känns det som ibland.
Jag har gjort så mycket dumt och tagit många dåliga val i livet. Och det var inte så länge sen jag verkligen sårade någon jag bryr mig och som jag älskar.
 
När jag var yngre ville jag inte vara kristen! Jag ville inte ha något med gud att göra. Det var inte "coolt" och inte populärt. Jag ville gå min egen väg och bara tänka på mig själv. Jag stängde ute min familj och mina vänner och hamnade i en dålig miljö med bland annat droger och sådana saker. Men min mamma bad för mig jättemycket och jag kom ur den dåliga miljön. Jag vet att jag kunde råkat värre ut än vad jag gjorde, men gud höll sin hand över mig ändå. Även om han inte gillade mina dåliga val som båda skadade mig själv och andra.
 
Jag har fortfarande mycket att lära. Dom säger ju att dåliga vanor är svåra att sluta med. Det är så lätt att tänka på sig själv istället för andra. Men det är därför det är viktigt att lära känna Gud, för då behöver man inte vara "ett hopplöst fall".
 
"Han håller fast vid mig, och jag räddar honom, jag skyddar honom, ty han känner mitt namn." Psalm. 91: 14
 
 


Kommentarer
L.A.

Vilken söt o meningsfyld blogg du har här Gabbi! Keep it up :-)

2013-03-02 @ 18:30:29
Marianne

Liker bloggen din Gabbi :) Spennende å lese!Det er så bra at man kan komme til Gud selv om man har gjort feil, og at Han vil ta imot oss med glede og lede oss skritt for skritt! Den bortkommende sønnen i Luk 15, 11-32 er et godt eksempel på det :)

2013-03-02 @ 19:11:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0