Öga mot öga med nöden!

Bild: Facebook
 
Vi vet inte hur bra vi har det före vi står öga mot öga med fattigdom och förödelse! Via mitt jobb nu har jag kommit i kontakt med en människa som är i en desperat situation och inte ens har råd till mat nu i påsken. Jag tycker det är så otroligt hemskt att människor inte har mat att äta! Jag menar bara efter några timmars jobbande efter frukost så kan man känna sig riktigt hungrig. Men man vet sen att man kommer till att få äta sig mätt. Men hur fruktansvärt är det inte när man inte har den vissheten eller tryggheten. 
 
Jag kunde därför inte bara sitta där och inte göra något. Jag kunde inte stänga ögonen och hjärtat och själv äta mig mätt i påsk när jag vet att denna människan svälter! Jag var tvungen att hjälpa och göra det jag kunde!
Det var naturligtvis läskigt i början men man borde alltid försöka i alla fall. Och som tur var kom jag i kontakt med ett snällt par som min familj kände och som bodde just i samma stad som personen i nöd. 
 
Jag hade natruligtvis bett till gud att han skulle lösa situationen och påverka hjärtan till att vilja hjälpa. Så det snälla paret ska faktiskt hjälpa personen idag så att han får något att äta! 
Så fortsättning följer...
 
"Pri­sa Her­ren, al­la folk, lo­va ho­nom, al­la länder! Väldig är hans god­het mot oss, Her­rens tro­fast­het är evig. Hal­lelu­ja!"
 
- xoxo Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0