Lita inte på något annat!

Foto: Gabriella
 
Nu är jag hemma igen och kan äntligen fortsätta att blogga. Det var inte mycket till internett där nede så därför blev det inget med bloggandet. Men jag måste säga att jag kan inte annat än längta tillbaka till värmen när kylan är så påtaglig här uppe.
 
Det var första gången vi var i Egypten och jag måste säga att jag var lite smått pirrigt att åka till ett sådant land när dom har oroligheter där. Men allt gick bra och vi led aldrig någon nöd! Vi hade allt vi behövde och alla var snälla mot oss. Att lita på gud är som att investera mer än guld och silver - det ger alltid bra resultat. Bara en sådan liten grej som att jag gratis mat en gång eller att jag fick ta med mig över 2 liter vatten genom 3 säkerhetskontroller på flygplatsen, när andra behövde lämna kvar sitt. Det kan vara sådana småsaker som gör stor skillnad i vardagen. Det vattnet behövdes hur som helst i hettan och på den 5 timmar långa flygresan. 
 
"Her­ren är god mot den som kom­mer till ho­nom, mot den som sätter sin lit till ho­nom. Det är gott att hop­pas i still­het på hjälp från Her­ren."
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0