Kärleken övervinner allt.

Måleri: av Gabriella
 
Jag måste säga att det jag skrev om igår inte kändes så kul att skriva om för mig. Det är aldrig kul att bekänna svagheter och fel vid sig själv. Men även om jag inte är felfri på något sätt och gör dumma saker, så behöver jag ändå inte känna mig mindre värd! Jag är lika mycket värd som vem som helst! Jag kan säga det med glatt hjärta eftersom jag vet att gud är som en fader som fortfarande älskar sina barn även om dom gör fel.
 
"Han handlar inte mot oss som vi förtjänat, han ger oss inte våra synders lön. Ty så hög som himelen välver sig över jorden, så väldig är hans nåd över dem som fruktar honom. Så långt som öster är från väster, så långt från oss förvisar han vår synd. Som en fader visar ömhet mot barnen, så visar Herren ömhet mot dem som fruktar honom. Ty han vet hur vi är skapade, han minns att vi är mull."
 
"Barmhärtig och nådig är Herren,
sen till vrede och rik på kärlek."
 
- Kram Gabbi 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0