Inga bekymmer!

Bild: Google
 
Jag har på senaste tiden börjat lyssna igenom Bibeln, som handlar om vem gud är, på ljudbok. Jag är inte speciellt bra på att läsa stora böcker, vilket denna bok verkligen är. Men det som är så intressant med denna boken är att den verkligen visar hur otroligt god gud är och hur bra det är att ha honom på sin sida. Och jag har själv märkt det i mitt eget liv!
 
Redan idag fick jag vara med om det. Där jag jobbar har det på sistonde inte varit så bra förutsättningar på jobbet. Jag har inte själv kunnat påverka det eftersom det är dom högre herrarna på jobbet som bestämmer vissa ting. Men det jag kunde göra var att be till gud för den bestämda personen, så att han kunde bli påverkad på ett bra sätt. Och idag på morgonen så kom personen bort till mig och talade om att han nu löst situationen till det bättre! Det var verkligen roligt att höra!
 
Men också genom hela mitt liv så kan jag se att gud har hjälpt mig när jag bett om det. Så att ha en sådan polare har verkligen inga nackdelar. Man behöver heller inte bekymra sig om saker som man annars skulle göra.
 
"Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar."
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0