Dödskuggans dal

Måleri: av Gabriella
 
Idag har jag haft en mycket dålig dag! Allt som kunde ha gått snett har gått snett. Jag kom hem och kände att jag bara ville gråta! Jag orkar inte berätta vad som gått snett men jag tänker hellre berätta vad som kommer få mig att må bättre - min trogna vän och gud! Så jag ska trösta mig med hans löften och hans ord. Så tror jag att det ska bli bättre igen.
 
"Men Herrens nåd tar inte slut, hans barmhärtighet upphör aldrig. Varje morgon är den ny - stor är din trofasthet. Min andel är Herren, det vet jag, därför hoppas jag på honom."
 
"Herren är min herde, ingenting skall fattas mig. Han för mig i vall på gröna ängar, han låter mig vila vid lugna vatten. Han ger mig ny kraft och leder mig på rätta vägar, sitt namn till ära. Inte ens i den dödskuggans dal fruktar jag något ont, ty du är med mig, din käpp och din stav gör mig trygg. Du dukar ett bord för mig i mina fienders åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och fyller min bägare till brädden. Din godhet och nåd skall följa mig varje dag i mitt liv, och Herrens hus skall vara mitt hem så länge jag lever."
 
- Kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0