"Att ha tråkigt"

Bild: Facebook
 
Hur många gånger har vi inte i våran del av världen hört uttrycket "åh, jag har så tråkigt" eller "jag har ingenting att göra". Jag har i alla fall hört det en del och även ur min egen mun. Vi människor har ett behov att ha något att göra. Antingen om det är skola eller jobb. För har vi inget att göra blir vi mer eller mindre galna. Jag känner i alla fall igen mig. Men för min del har jag oftast tråkigt när jag är själv. 
 
Man sitter vid sin dator och surfar, eller kollar på film eller något i den stilen och undrar över vad man egentligen håller på med. Sen börjar tankarna snurra och allt känns tomt och meningslöst. Man ägnar sig alltså inte åt något som ger avkastning. Det är som att använda pengar på spel och aldrig vinna. Jag menar visst är det kul under tiden, men efteråt är man tom för ideer och energi och har ännu tråkigare än förut. Jag säger bara fyra ord: Been there, done that!
 
Det är just därför jag startade denna bloggen. Eftersom då gör jag något som på sikt ger avkastning. Precis som att man tjänar pengar när man jobbar eller vinner kunskap när man studerar. Denna blogg handlar nämligen om att söka något som inte är tråkigt utan något som är som ett äventyr eller en spännande resa. Man vet aldrig vad som kan hända när man lär känna Gud.
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0