When it hurts!

Bild: Facebook
 
Idag har jag varit ganska emotionellt känslig. Lite för att jag har varit trött men mest för att jag blev väldigt sårad av någon nära person tidigare på dagen. Livet går upp och ned. Ibland är det jobbigt. Och idag var en sådan dag trots det fina vädret. Man kan inte styra eller kontrollera andra människor. Att det finns folk som väljer att vara elaka kan jag inte göra så mycket med. Den enda jag kan ändra på är mig själv och hur jag uppför mig mot andra.
 
Jag måde så dåligt att jag tillslut bröt ihop. Jag var arg och ledsen och jag kände att jag behövde tröst och uppmuntran från Gud. Så jag bad till honom att nu behöver jag verkligen hjälp! Sen öppnade jag min bibel slumpmässigt, bläddrade lite och hittade dom här versen:
 
"Så säger Herren: Jag bönhör dig när nådens tid är inne, jag hjälper dig på räddningens dag. Jag skyddar dig.."
Jes. 49:8
 
"Glömmer en kvinna sitt lilla barn, bryr hon sig inte om den hon själv har fött? Och även om hon skulle glömma, glömmer jag aldrig dig. Nej, ditt namn är skrivet i mina händer.." Jes. 49:15,16
 
"Kan man rycka bytet från den starke, kan fången räddas undan den grymme? Så säger Herren: Ja, fången skall ryckas från den starke, bytet räddas undan den grymme. Jag skall strida mot den som strider mot dig."
 
Bibeln är Guds ord till oss. Han önskar att vi skal läsa i den och speciellt när vi behöver hjälp. Dom versen jag hittade här var verkligen till stor hjälp för mig. Gud vill att vi ska ta honom på ordet och tänka att 'detta är till mig'. Även om bibeln är en gammal bok och vi inte kan förstå allt i den så är den personligt menad till var och en, den är Guds röst till oss. Det är så man kan lära känna vem Gud är. Den är ingen vanlig bok. I Guds ord finns det kraft som ger liv.
 
- Kram Gabbi


Kommentarer
LA

<3

2013-06-01 @ 18:19:05
LA

<3

2013-06-01 @ 18:28:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0