Inte ge upp!

 
Bilder: Facebook
 
Att ha kontakt med Gud dagligen är något jag tycker är viktigt. Därför försöker jag be varje morgon om Guds kraft, hjälp och beskydd och jag överlämnar min vilja till honom. Även om jag har överlämnat min vilja till honom så kan jag fortfarande bli utsatt för frestelser av olika slag som till exempel att börja bråka med någon. Just därför är det viktigt att i den stunden be Gud om en utväg.
 
Det står i bibeln att Gud aldrig kommer att ge oss en frestelse som vi inte kan överkomma med hans hjälp. Tricket är bara att be om den. I förra inlägget skrev jag lite om bön och att det står att man ska få om man ber. Och om vi som är onda av naturen ger våra barn goda gåvor hur mycket mer ska inte då Gud ge oss som är fullkomlig när vi ber om det.
 
Jag måste medge att detta livet inte är lätt alltid och just nu tycker jag mig gå igenom diverse psykiska och fysiska prövningar. Det kan göra att jag känner lust till att få panik och ge upp hoppet. Men jag vill inte ge upp så lätt! Jag tror att om Gud låter mig möta motgång och jobbigheter av vilket som helst slag så har han också tänkt att hjälpa mig igenom det svåra. Kanske så att jag ska växa i tron på honom och för att bli starkare. 
Och även om livet här nede är jobbigt så har jag fortfarande hoppet om att en dag leva fullkomligt i himlen med Gud och aldrig, aldrig mer behöva lida!
 
- Kram Gabbi
 
 Lese innlegget på Norsk? Klikk på:
 
http://detusynlige.blogg.no/1371034128_ikke_gi_opp.html
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0