Bygg inte huset på sand..

Bild: Google.
 
Jag håller på att tänka på hur jag ska inreda mitt rum som jag har flyttat in i. Och av den anledningen kom jag tänka på Jesus liknelse i bibeln om att bygga hus:

"Den som hör dessa mina ord och handlar efter dem är som en klok man som byggde sitt hus på berggrund. "Regnet öste ner, floden kom, vindarna blåste och kastade sig mot huset, men det rasade inte, eftersom det var byggt på berggrund. Och den som hör dessa mina ord men inte handlar efter dem är som en dåre som byggde sitt hus på sand. Regnet öste ner, floden kom, vindarna blåste och störtade sig mot hans hus, och det rasade och raset blev stort.”

När Jesus hade avslutat detta tal var folket överväldigat av hans undervisning, för han undervisade med makt och inte som deras skriftlärda. Matt 7.24-29"

Det Jesus menar här är att om vi har en relation till honom och följer honom så kommer inte vårt liv rasa ihop eftersom vi får kraft av honom. Men har man en möjlighet att lära känna honom men inte tar den - då har man heller inget skydd på olyckans dag eller annars. Vem ska rädda en då? Vem ska man få hjälp från när allt är hopplöst? Jesus är en klippa att bygga livet på. Vem vill inte ha superkrafter från ovan? ;)

 

- Kram Gabbi

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0