Relationer #4

 
Bilder: Facebook etc.
 
Det var en stund sen jag skrev nu men det har hänt mycket på senaste. Just nu är det kaos inni mig och jag känner för att få ut lite känslor i vad jag ska skriva om. Och det är hur mycket jag avskyr dagens datingsystem! Jag är bara tvungen att ta upp temat eftersom ämnet är hett i mitt liv just nu. Dagens samhälle säger: vänta inte med intimitet tills du är gift - det är töntigt! Utan kör på så mycket du klarar med så många du klarar och se om du till slut hittar någon du tycker om.
 
Vad är det för sätt att lära känna någon. Intimitet, sex, är som lim som limmar ihop två personer. För en tjej utlöses det samma hormoner i kroppen som när hon får barn och ammar. Hur sjukt är inte det? Ska man först limmas ihop med någon via intimitet för att sedan upptäcka att man verkligen inte passar tillsammans på grund av det ena eller andra och sen krossas till småbitar när relationen tar slut? Jag är så irriterad att jag kan skrika! Är det konstigt det är så många skilsmässor och så många som får brustna hjärtan. Systemet är lagt upp så att åtminstonde någon ska gå därifrån sårad. Och värst är det oftast för tjejer! 
 
Så till er tjejer som läser detta - jag har lärt mig av bitter erfarenhet - men låt er nu inte för all del utnytjas av killar för att få kärlek. Mest troligt är det du som kommer gå sårad därifrån. En kille som inte är intresserad i att gifta sig med dig eller vänta på dig och respektera dig och älska dig över allt annat är bara tillsammans med dig för din snygga kropp eller utseende och för att få sin del. Låt er inte luras. Kärlek och sex är menat till att vara det bästa som finns för två personer som ska vara med varandra hela livet. Det är inte en vara man bara delar ut hur som helst för att få kärlek i 2 sekunder. Det är inte Guds plan att tjejer över hela världen ska känna sig sårade, övergivna, undertryckta och förnedrade som många känner sig tack vare detta datingsystemet och denna accepten för fri sex med vem som helst, detta kan såklart också vara tvärt om och gälla killar. Men eftersom alla, mig inkluderat är blinda får och har gått rakt i fällan så är det ju ett bevis på att vi behöver hjälp från ovan. Det stärker också att det finns en satan där ute som älskar att förstöra folks liv och lura folk till att tro att Guds plan och bästa önske för människan är TÖNTIGT!
 
- kram Gabbi
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0