Chockerande men ändå ganska logiskt...

 
 
Jag är bara tvungen att dela med mig av denna videon här på bloggen för jag tyckte den var väldigt bra!
Och det är otroligt tragiskt att så många dör av cellgiften istället för själva cancern.
 
Bild Facebook
 
Altså missta mig inte! Det är inte så att jag själv är helt vegan, att jag aldlrig äter kött på McDonalds eller är super super nyttig! MEN när man ser på bilden ser man ändå något ganska logistk. Töntigt eller inte, skillnaden mellan att äta döda djur och att äta färgsprakande växter och grönsaker. Resultatet i längden blir i alla fall ödesdiger!
 
Nu för tiden är vi mer måna om vad vi stoppar i oss och trenden går väldigt mycket i grönt och hälsosamt! Det tycker jag är jättebra och även för miljön! Det pratas om att man borde äta grönt och vegetariskt minst EN gång i veckan! Själv hade jag nog vänt det tvärt om och sagt att man INTE borde äta kött mer än en gång i veckan. Jag tror inte det skadar så otroligt mycket ifall man känner att man inte klarar sig utan kött. Men man borde ialla fall begränsa sig. Själv har jag blivit ganska sugen på att köra med mera RAW FOOD åt det vegana hållet. Just eftersom det är så nyttigt, man mår bättre, får mer energi och blir samtidigt smal och ser ut som man är 30 år när man är 60! ;)
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0