Varför välja Gud framför ett "vanligt" liv?

 
 
Jag tycker denna sången är så vacker och den passar även till det jag ska skriva om idag.
Varför ska man välja gud framför att skita i honom och leva sitt eget liv? 
Det ända jag kan säga är det jag har upplevt själv och jag vill säga att det finns inget bättre liv än ett liv med gud.
Och även om det inte skulle finnas en himmel full av glädje och godhet så får man fortfarande ett mycket bättre liv här och nu och hjälp med allt som händer i livet.
 
Man förlorar inget att bli kristen, utan man vinner ett bra liv här och nu med glädje, lycka, spänning och mirakel -plus att man får komma till himeln sen där allt är fullkomligt. Där finns ingen onska, inget hat och ingen död. Där leker lejonen med lammen och där är man evigt vacker och slipper att skiljas från sina kära, men bäst av allt - man får leva med gud.
 
Jag menar, jag vet! För jag har testat båda delar. Jag har testat att leva ett vanligt liv utan gud och att bara göra som jag vill och det ledde bara till fördärv av mig själv, min kropp och min själ, ångest, depretion, falsk glädje som sen smakar bittert. Falsk glädje är som att dricka sig full och sedan bli bakfull och må dåligt - då först förstår man och tänker att man aldrig ska göra det igen. Jag menar, vill du verkligen leva det där vanliga, tråkiga livet? Tänker du inte att det kanske finns något mer? Något bättre? Något fantastiskt?
 
Så ger du ditt hjärta till Jesus och lär känna honom, så kommer han aldrig att överge dig! Han kommer alltid att beskydda dig och rädda dig från det onda, och även om du skulle bli prövad i livets skola, så kommer han finnas där för dig och ge dig styrka! Det som förut verkade svårt kommer att vara lätt!
 
Put God First - And you'll never be last!
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0