Tiden rinner ut!

 
 
Jag hittade denna låten och tyckte den passade inför det jag tänkte skriva idag. Och det är att jag tror att världens historia går mot sitt slut. Det kan vara en skrämmande tanke för många men enligt bibeln, så finns det et slut på denna historian vilket jag tycker är bra. Jag menar - om det inte skulle finnas et slut på ondskan och elendet som finns här - då skulle inte gud vara god!
 
Men läser man det som står om vad som ska hända så är vi inte så långt ifrån. Det står bland annat att kunskapen ska öka på jorden, krig, rykten om krig och elände. Visserligen har det funnits krig ganska länge, men våldet har ökat. Och kunskapen har definitivt ökat - det är bara att titta ned på sin Smart Phone!
 
Jag tror vidare att gud är rättvis och det vill säga att all onska som människor inte har ångrat kommer få sitt straff. Jag menar tänk till exempel på Hitler som dödade massor av människor. Förtjänar inte han ett straff för det onda han gjorde? Ska han bara få spilla oskyldigt blod utan att det händer nåt. Nej, naturligtvis inte.
 
I den sista boken i bibeln som berättar om jordens slut står det bland annat såhär: "Och jag såg en annan ängel flyga över himlens mitt. Han hade ett evigt evangelium att förkunna för jordens invånare, för alla länder och stammar och språk och folk, och han sade med hög röst: ”Frukta Gud och ge honom er hyllning, ty stunden för hans dom är inne. Tillbe honom som har skapat himlen och jorden och havet och vattenkällorna.”
 
Här står det altså att om vi vill vara på den säkra sidan - så borde vi lära känna gud och tillbe honom.
Gud vill ju rädda oss från ödet - just därför skickade han sin son för att dö istället för oss!
Tar vi detta på allvar och söker honom av hela hjärtat så kommer vi att bli räddade.
 
- Kram Gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0