Never give up!

Bild: Facebook
 
Ifall vi sätter mål för oss själva och sedan inte klarar av att hålla dem, inser vi verkligen hur svaga vi är. Ord som "Jag kan inte" eller "jag klarar inte av detta" är inte så alltför främmande för mig i vissa situationer. Svårast är det att sluta med dåliga vanor - saker som man vet innerst inne inte är bra för en. Själv är mitt mål att sluta med droger som alkohol och tobak helt innan jag flyller 21 nu i sommar. 
 
När det gäller tobak är det något som vi alla kan säga är dåligt för oss. Men när det gäller alkohol så är det så otroligt många meningar om det ena och det andra varför man inte behöver sluta med det HELT. Alkohol är så socialt accepterat i vårat samhällle idag att folk höjer på ögonbrynen ifall man inte dricker i sociala sammankomster. Dricker du inte så är du antagligen gravid eller konstig! Men varför är det egentligen så konstigt att vilja vara sitt nyktra och opåverkade själv? Sitt vackra jag, utan att behöva göra bort sig eller utsätta sig själv för onödiga sjukdommar? Alkohol är en drog och när du vill sluta med den så säger den till din hjärna "Du kommer inte vara lycklig utan - du kommer inte vara lika glad". Men precis samma säger tobaken - men slutar man med den så är man jätteduktig!
 
Ni förstår sjäva ologiken i det. Hur som helst så är det inte kört för mig. Jag vet att jag kan få hjälp till att sluta om jag ber till Gud. Och jag vet också att jag kommer till att klara av det med hans hjälp. Jag citerar från den visaste mannen som levt - Salomo: "Sju gånger kan den rättfärdige falla och resa sig igen, men de onda stupar för olyckan."
 
Så ifall ni också har känt känslan att inte klara av era mål - så ge bara inte upp! Idag är en ny dag till nya möjligheter!
 
- Kram Gabbi
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0