Demoner och onda andar!

Bild: Google
 
Jag vaknade idag av en mardröm. Den var så hemsk och verklig och det var demoner i mänsklig form. Demoner och onda andar är fallna englar som en gång var goda, men som följde efter Lucifer, altså Satan.
Jag blev rädd och ringde mina mamma som jag brukar göra när jag är rädd. För hon har svar på det mesta.
 
Hon sa att när Lucifer gjorde uppror mot gud i himlen, blev en tredje del av alla englar (som hade valt att följa satan) också kastade ned från himlen med honom. Det vill säga att för varje demon finns det två englar. Och i början av jordens historia - när syden kom in i världen på grund av Adam och Eva. Så hade satan rätt till denna jord efter som människorna hade beträtt satans territorium med att inte följa gud. 
 
Men Gud hade en plan för att rädda oss - och med en gång Jesus gav upp sin ande på korset så hade Jesus köpt tillbaka rätten till denna jord och männiksorna med sitt blod. I och med att han hade tagit på sig allas synder och tagit på sig vårat straff. Och demonerna som är satans tjänare har bara ett mål - att förstöra och förgöra männiksor så att dom inte vill ha något med gud att göra och på så sätt går förlorade, blev jätterädda när Jesus dog eftersom han då hade segrat över det onda och har nu all makt. Så om man ber till Jesus - och bara nämner hans namn så skälver demonerna av rädsla. Så man behöver inte vara rädd om man tror på Jesus och ber till honom.
 
- kram gabbi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0