Är du Salig?

Bild: Google
 
Jag måste säga att jag inte varit helt salig på senaste. Inte riktigt mig själv. Jag har inte fått nog sömn eller vila. Men samtidigt har man samma press på sig att prestera på arbete och i studier om man nu håller på med det. Men förr i tiden, på den gamla bibelns tid, hade man faktiskt sörjetid i en månad efter någon kär hade gått bort. Altså 30 dagar i lung och ro för att bara komma över det värsta och bli normal igen.
 
Idag har man inte tid eller råd att ha någon sörjeperiod. Nä - allt ska vara tillbaka till det normala helst dagen efter man fått det tråkiga beskedet. Det funkar inte så riktigt i verkligheten. 
Och det är svårt för mig att vara riktigt glad just nu. Jag är inte så salig - som betyder lycklig. Jag känner bara ångest och så... Man känner bara att man vill bara bort från vardagen och rymma nånstans.
 
Men jag får hålla ut lite till... För helt ensam är jag inte i detta.. Gud säger såhär:
 
"Sa­lig är den som håller ut då han prövas; när han har bestått pro­vet skall han få det evi­ga li­vets se­gerkrans, som Gud har lo­vat dem som äls­kar ho­nom."
 
- Gabbi
 
 


Kommentarer
kristalina

Fint skrivet! Vet inte vad som hänt, men hoppas du ändå kan ta lite tid och sörja. Gud finns alltid med och vi kan alltid lägga våra bördor på honom!
Kram

2013-04-12 @ 22:34:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0